Thursday, February 5, 2009

Perak??

apakah??
omg...
bila laaa negara ku bangsaku ini ingin maju
seperti negara-negara bukan islam yg lain..
tiada korupsi...kerana secara globalnya,
sesuatu kerja jika tidak di lakukan dengan amanah...pasti mempunyai impak yang buruk.
bangunlah bangsaku...lihatlah pembangunan dan sistem2 yang tersedia ada di muka bumi ini..
kenapa kita masih di tempat yg lama...sedangkan sudah ramai golongan2 berpendidikan dan berilmu di lahirkan...
hentikan korupsi...jika tiada korupsi...amanah,we gonna be succesful ...now and day after..

bila sudah berada di negara orang...kadang2 rasa malu juga..kenapa negara saya...suka mengembar gemburkan sesuatu perkara yang secara logiknya tidak masuk akal..tetapi di publisitikan sehingga menjadi sesuatu perkara yang mengemparkan satu malaya..come on....ppl from outside gonna laugh at us..secara liberalnya,semua orang harus mempunyai sikap untuk memperbetulkan diri sendiri..jangan tamak...jangan haloba...untuk terus maju..muafakat dan toleransi harus di capai...jika sesama sendiri mempunyai "benteng",,,ini membuatkan saya ingin minta PR duduk sini terus...heh!!sedih la ,,bila bangsa saya ingin maju ini?saya mahu orang2 melayu seperi Onn Jaafar...

Pemimpin ?.....im worried....so worried!!what gonna happen to Malaysia in 10 years time....org ade eye of london..kita juga mahu eye of london..tetapi kenapa kita tidak mahu mencontohi singapura..?membuat roda feris yang ke3 tetinggi di dunia..Jika Tun Mahathir pasti ingin Malaysia terkenal dgn2 benda2 yang akan menarik perhatian pelancong..kerana apa?pelancongan juga merupakan satu tarikan untuk mempertingkatkan ekonomi negara....!
itu la yang di lakukan oleh negara Thailand.......keunikan seni...dari segala aspek membuatkan Thailand terkenal..pegi kemana2 ada jahh Thai...!!tapi..kenapa negaraku tiada..sedangkan..malaysia juga mempunyai apa yang dimiliki......tetapi.....


cukuplah...rasa nk luahkan banyak je..tp siapalah saya?saya cuma mahu the young generation to start making some evolution ...kita boleh pergi jauh jika kita sama2 "sejiwa"

ok...sudah lama saya tidak berbahas..
teringat zaman-zaman sekolah...
Sekian,

1 comment:

Anonymous said...

Nicely said Tya. Keep it up and don't ever stop expressing yourself. Only through people like you, that the next generation and the one after will be benefitted. What currently happens are the cultures that have been brought-up by the previous and current government. What can we say about their authorities? Voice it out Tya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...