Wednesday, September 15, 2010

Raya with Azizulhasni to "OPEN HOUSE"

Terlebih dahulu saya dengan rasa rendah diri ,cehh ingin menyusun 10 jari yang tembam2 ni ingin memohon ampun dan maaf sekiranya saya pernah mengasari kalian semua di luar sana........Untuk pengetahuan kalian,saya kini berada di masa kritikal di mana masa sedang berhadapan dgn FINAL !!ada lagi 3 minggu..tp rase mcm esok je nak present!!Jadi saya kene lebih serious ..dan insya Allah saya akan menjadi aktif seperti sedia kala...dan janji saya ialah ingin mengupgrade belog ini supaya menjadi belog laman sosial yang lebih jitu dimana saya akan mengcombine belog saya,suami dan anak2 ..insya Allah!tapi sebelum tu,,,jangan lupa untuk mendoakan saya di dalam semua subjek!supaya saya lulus cemerlang dan berjaya menjadi seorang arkitek yang di segani ramai...hik hik hik

Dengan itu ...jom mengikuti jalan-jalan si gemok !sumpah saya gemok..tp itu tidak bermakna saya akan maintain kegemukkan itu...saya akan memberitahu dan mengupdate gmbar dari semasa ke semasa to prove that i ll be slender during my kawin day!tralalala



ANDA MAHU MENJADI GEMOK????

inilah rahsianyaa


Kek yang sangat comel...ini boleh didapati di Melbourne juga..merupakan handmade oleh seorang isteri abang PHD dkat sini..maaf la sebab x smpt nk beramah mesra..sbb tatkla itu ..saya sgt pening!!!pening???????pening sbb stress keje byk pastu sambutan raya eid fitri yang perghhhhhhhhhhhhhhhhh byk nak mati!
Add Image

Kami mendapat jmputan dari seorang brother dari Latrobe University..His wife is doing PHD now,nk di jadikan cerita abang ni mcm ada bau-bau bacang dgn suami saya..tapi tak tau la saudara dekat or jauh...so sgt happy!sbb kalau ade sedara mara kt same country ni rase cam best...boleh selalu menapak...hihihi......


Kak Jah ni rajin masak..bayangkan la,selain menjadi student PHD,beliau juga mampu membuat
beraneka kuih muih raya yang pelbagai bentuk dan rupa..!!bagaimana pula dgn kuih raya Azizul & Athiah???Malang sekali,kami hanya membeli perkakas tp kuih belum lagi dilaksanakan oleh alasan-alasan yang munasabah!!

Well,this is my favourite cookies time to time....biscuit conflakes.......

ini juaaa kuih sipoooouuuuttttt

For your information,my husband sangat excited ok g beraya rumah ni...sebab rumah ini hidang masakan terengganu feveretnyah!!This raya is my first time beraya bersama suami...jadi suami mcm pelik ..ade lontong,soto and everything..sbb die ckp kt terengganu slalu org masak laksa ,nasi dagang and nasi minyak....Agak culture shock ye saye..jadi insya Allah bile ade mase saya akan belajar membuat nasi dagang!laksam!semua masakan terengganu darul iman itu..ate teman org perakkkk maneee leee nk buat masakang negara org....!suruh die masak tempoyak and rendang tok skek...sure tak reti....!

Ini laksa...laksa boleh didapati di Melbourne..laksa berkuah putih???ok itu laksa tradisional orang terengganu.....sedap jugak die mcm rase laksam...

Ini pulak....Mee goreng!!!sedap jugaaaaa

Ini pulak Pulut Kuning!!!!sdap jugaaaaaaaaaaaaaaaaaaakk

Gulai Ayam yang di makan dgn pulut kuning..sdap jugakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!


Sambal belacan...sdap jugakkk!!

Kek Snow White untuk anak abang ..so kiut....saya x makan KEK!!nasib baik!!

Foto kenang-kenangan Asisul dan Abang Hamdan serta anak-anaknya...

Foto kenangan Asisul bersama anak-anak Abang Hamdan....


Baik..Tya mane Tya?hehehehe..Tya harus mengehide gambar2 atas alasan-alasan tertentu..
tentunya sebab tya makan semua makanan di atas....die menjadi gemok dan makin gemok!!
culture shock saya tgk makanan Malaysia sebegitu rupa di bawa ke Melbourne.....
Tapi bila makan tetiba tekejut dgr cerita Dato Sosilawati....Takziah untuk familynya..semoga rohnya tergolong dalam golongan orang2 beriman...Nauzubillah...sampai mcm tu sekali Malaysia..Risaunye lahh..ape nak jadi ni Malaysia??So sad :((


Dari Jauh Kupohon Maaf,
Tya Si Gemok






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...