Monday, October 29, 2012

Honeymoon | BALI

Setelah tamat siri worldchampionship di Melbourne ,Coach Basikal Malaysia,Mr John Beasley telah pun memberi kesemua para cyclist cuti selama seminggu. Cuti sebelum memulakan training Olimpik.Jadi,suami telah pun mengajak  aku untuk pergi bercuti di Bali.Yahoooooooooooooooooooo!!!!!
Sememangnya Bali merupakan antara destinasi pilihan yang aku memang teringin nak pergi.Jadi setelah suami mengajak aku pergi bercuti ..takkan nak tolak pulakkan..Percutian kali ini sungguh bermakna kerana bukan sahaja pergi bercuti bersama suami malah bersama baby didalam perut.

Kami membuat tempahan last minute.Nasib baik aku mempunyai cousin yang bekerja di Tourist Agency.Jadi mudah untuk aku berurusan mengenai percutian kami yang singkat ke Bali.Ini merupakan kali pertama aku dan suami aku pergi bercuti naik Air Asia.As everyone knows,everyone can fly with Air Asia.Flight yang kami naik penuh dengan pelancong dari Malaysia.Dan dari KL ke Denpasar juga ,Air Asia menawarkan beberapa pengangkutan dari pagi hingga ke malam.

Kami disambut mesra oleh seorang tourist guide Bali.Dan terus menghantar kami ke Hotel ditengah2 kota Kuta.Memang BZ tapi wow the architecture is so marvellous.Sememangnya aku suka pada material kayu tambahan bila tiba di Bali,i think my husband made a right choice .!Love him so much!



Kami dah sampai Hotel.Hotel di beri nama Legian Paradiso .Hampir semua hotel sudah penuh dibooked.Jadi kami bernasib baik kerana masih berpeluang untuk mendapat bilik di Hotel ini.
 Belum sempat kami check in..Mereka dah hidangkan kami Air Jus Oren yang sangat sedap.Lihat PR mereka.Awesome sangat bukan?Percutian kiteorg takde la lame mana pun cuma 3hari 2 malam je.Banyak sangat nk share dengan semua pembaca blog.Tapi banyak gambar x convert from memory card.So gambar2 Iphone saje yang ade.Ok la kan?Layankan sahaja :)
 So this is our Hotel..Kinda Cozy ..Hotel pun best.Swimingpool pun best..Masyuk sangat!!Romantik sangat.Yang penting kami berdua rasa sungguh tenang .Tenang daripada segalanya.So itulah gunanya bercuti..betul tak?Aku sangat suka sebab berpeluang meneliti BALINESE ARCHITECTURE.Sememangnya tatkala aku buat Master dulu,Balinese Architecture adalah salah satu topic yang aku telah present.
 Bilik kami mengadap sisi swimming pool.Tak sabar nak tengok bilik....Rasa nk jerit je..and wanna say thanks to my husband sebab bawak saya bercuti ke Bali walaupun hakikatnya tak dapat nk pergi tengok beliau beraksi di Olimpik.:(
Bilik nya sungguh menarik.Simple but nice.Bilik kami agak menarik kerana menghadap swimmingpool.Sungguh BEST!BEST!BEST!BEST!Inilah percutian yang aku idam-idamkan.



Masuk sahaja ke dalam bilik...Kami dapat CAKE!! Cake strawberry yang sangat sedap!!Tapi nama isteri je ade..Ejaan pun salah...Janji kite layan kan sajok!Ohhhh bestnye!!!Best sangat..terasa diri ini sungguh berharga.Tiada ungkapan yang boleh saya gambarkan betapa happy nya saye!!!Kami berehat dan aktiviti explorasi di BALI diteruskan ...yukkk ..!!



Panaroma ketika Malam.OMG!Memang best!Tak tau la nk cakap camne tp both of us sangat seronok menghabiskan masa bersama ..mengenal hati dan budi masing-masing.Hehehe.Tapi kesian jugak,sebab aku tak larat sangat nk jalan-jalan.Maklumlah.Bawak baby dalam perut :)

Percutian kami di BALI sungguh romantik dan sangat recommended kalau nak pergi berdua-duan dengan suami tercinta.Pergilah BALI!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...