Friday, February 26, 2010

Sizzling Yee Mee & Ayam Berempah

Hari ini,setelah jogging sejam...wehhh tapi sumpah malas!haihh tak kurus pun...still megok!megok!ok suami g keje..cewahhh..jadi smalam kami ke Asian groceries dan kami beli itu yee mee..sbb dari dulu suami asik request nak Sizzling Yee Mee je!!baikkk suamiiiiiiiii,,i akan masak yg spesel for youuuuuuu...bahan-bahan untuk membuat Sizzling puan-puan
Mula-mula kite sediakan bahan-bahan seperti tertera di gambarajah di bawah




Halia,Bawang Putih & Cendawan
Tumiskan bahan2 tadi smpai naik bau..kalau nak kasi pedas ,,,tambah cili kering di kerat 2 bahagian...kalau nk lagi pedas bubuh cili tu banyak sikitttt
So after dah ade bau,masukkan air 2 cawan...masukkan kicap cair,kicap pekat dan sos tiram..setelah air mendidih masukkan lada hitam...then masukkan sayurrrrr....setelah nampak sebati...masukkan minyak bijan beberapa titik dan tepung jagung ataupun ubi untuk nampak likat :)
Masukkan yee mee itu ye puan2 ....hi hi hiSetelah masukkan Yee Mee..Kacau2 skek...dan tambahkan telur untuk menyedapkan lagi Yee Mee anda..Taraaaaaaaaaaaa

Yee Mee sedia untuk di masak....
ehem ehem...silalah mencuba....my husband lovess it so much!
im so happy tralalalala

Next ,is my resepi untuk Ayam Masak Berempah

Bahan-bahannya ialah Halia,Serbuk Kari,Bawang Putih......perapkan pada isi ayam yang anda inginkan...cewahh..Saya potong drumstick dkat suami saye..potong 2 bahagian....Rempah Kari tu bubuh dalam 6 ke 7sudu,Halia satu inch,Bawang Putih satu labu,,garam skek....ok so kite blend..sampaiii sebati masukkan air sikit..dan masuk semua bahan yg sudah di kisar ke dalam bekas ayam...so perap laa beberapa jam yg boleh...mcm saye ni kan puan-puan..saye perap ayam tu untuk besok ..so bile2 suami nak makan..kite goreng atau bakar je....so selamat mencuba!!


Ayam sedang di goreng..tp kalau nk sedap goreng sekali dgn daun limau purut..pasti menusub kalbu!Nanti lahh saya tryy..sini payah nk cari bahan2 kene pegi kedai asia jahhhhhhhhTing tong ..ayam siap dimasak cepat di makan..SELAMAT MENCUBAA :)

Keputusan: Suami saya cakap
BAGUS!!!!!
SEDAP SEKALI

2 comments:

AiE said...

sedapnyer..nnt nk try la..huhu

ms panadol said...

sy da try...tp termasin la plak hihi...
lom pas nk jd bini nih!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...