Monday, August 2, 2010

Snow !!!!!!!

Ok....i dunno where to start and begin..First of all,Assalammualaikum Warahmatullah hiwabarokatuh......
sudah ku bilang ku malas mahu update....tp ade saja org suruh update...and dont stop blogging!
Malas la.....memandangkan my mood tatkala ini agak seronok jadi saya sajikan gmbar2 berkualiti bersama suami saya ketika kami bermain snow di Mount Buller..pada hari Sabtu yg lalu...cehhhh......
Actually,it was a busy day...sbb assigment due minggu tu..and my friend,Chika i think most of the bloggers know her because she quite famous...so she came down to Melbourne with her family and layan tetamu semua tp hari sabtu tak dpt nk layan sbb saya dan suami sudah book tiket untuk bermain snow di Mount Buller yang sangat menakjubkan itu...!
Ini merupakan kali pertame saya main snow ngn suami..before this main snow bodo2 je..tp kalini dgn perkakas yang awesome!Perjalanan mengambil masa 3 jam lebih...untuk smpi ke puncak gunung..huhuhuhu...

Hasil masakan isteri mithali,Bihun goreng,Puyuh Goreng,Telur dadar

Awal-awal pagi lagi...suami sudah bangun..memang awal gile pukul 4 pagi...selepas saya masak abis dalam pukul 11 camtu saya stay up buat kerja smpi pukul 2 pagi then pukul 4 pagi suami suruh bangun sudah....!ok baik....kami org paling awal smpi ye....janji malay!kate pukul 5.30 ..nearly 7 br gerak...dang!tapi takpe la...as long the journey is smooth ..Alhamdulillah..sempat jugak kami suami isteri bermain snow untuk pertama kalinye.....ceh ceh..

perkakas2 yang sudah di sewa
Actually sudah agak lame saye dan suami x jalan due orang..mcm jiwang2 ke ape..sebab masing2 sebok kan...jadi inilah grab the opportunity memandangkan last week Dr suruh saye rest dari mengstresskan diri...die suruh saye jalan2..jadi mungkin Snow ni salah satu cara nk destress!

Before kiteorg smpi ke puncak,kami menyewe dahulu perkakas2 snow untuk di jadikan pakaian sementara..nasib baik both of us masih students..jadi harganya tentulah half price!!!:D
Barang2 Alhamdullilah telahpun di sewa...jadi ayuuuuuuuuuuuuuuhhhh kita ke snow!!!


Eceh abang atlet kite..........

Sebelum kami meneruskan visi,para penganjur telahpun memberikan kami sebungkus nasi..oh actually kiteorg join budak2 Melayu Melbourne organise pergi ski trip...so of coz la makanan di jamin keHALALAN..jadi,after makan,suami saye solat dahulu..sbb risau kang main terover terlepas pulak waktu...maklumlah org kampung dtg tmpt salji...ok settle sume......

saye dan suami dgn jayenye telah smpi ke tmpt yang terulung untuk bermain snow!
ok..........smpi je kat atas,kami tngkp gmbar..then terus naik lift.....yang nmpk salji kt bawah...so semua org naik2 dah pakai siap untuk bermain...tetapi kami mahu pasang siap pabila smpi ke atas....memanglah ye puan2..smpi je kat atas.....Aku jatuh!Suami Jatuh!Kami GAGAL!



Saya tahu adik2 saya pasti jelehhhh!!
Gagal untuk menunjukkan kegempakkan bermain snow ...tapi takpe kami cuba...
last2 baru kami sedari bahawa....saya harus memakai skii board dan suami harus pakai snow board...sbb awal2 saya try snowboarding..mak aii payah dooowww....tp sumpah laa best gile!!

Cintailah orang yang ada di depan mate..secinta-cintanya..ngerti?
Actually percutian selama sehari ni....saya belanje suami saye...saje2 belanje sbb nk hargai jasa dan pengorbanan beliau terhadap saya selama kami berkahwin...huhuhuhu....Majlis resepsi kami belum tahu lagi bile tarikhnye.....dang!!ade sape2 nk dtg tak?kalau ade yg berminat bleh laa bagi suggestion...or kalau ade2 sape nk sponsor ke?kami sedang mencari org2 yang baik hati untuk menaja persandingan kami...gituuuuuuuuuu.......okeh la geng....Selamat menyambut Ramadhan..gunakan lah bulan yang mulia ini dgn amalan2 sebanyak yang mungkin...dan jangan lupa lepas raya..sokong suami saya di sukan Komanwel!!bila suami saya dah abis Komenwel..saya dah abis semester terakhir saya di sini....Insya Allah.....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...