Friday, August 19, 2011

Bermain Salju di Lake Mountain tatkala PUASA

My 2nd experience to SNOW Mountain....Bismillahirahmanirahim


Melihat Kehijauan Pokok Alpine yang sungguh tinggi ....menunjukkan kekuasaan Allah S.W.T pencipta yang agung.Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam lebih dari rumah ke puncak Mountain.Mountain is Gunungkan?..Awal2..dari rumah kami bergerak seawal 8 pagi sesudah sahur,kami bergegas untuk pergi ke satu lagi tempat yang belom saya explore.!Tapi,kali ini agak janggal,sebab yang menjadi "tourist guide" ialah saya....Suami saya balik ke Malaysia kerana ada shooting Iklan Merdeka katanya yang terpaksa pakai ............... :( :(
Walaupun tanpa suami tatkala itu,tapi still planning makes perfect...Saye mmg cuak nak tidur sbb nak bawak bos jalan2..bapak saya adalah seorang yang tegas..so kalau sesat ke ape..takut wehh takut!!

Hampir ke puncak..Alhamdulillah..perubahan pokok telah pun mula menonjol..Dari pokok yang ala-ala iklan saleem rokok tu..now dah nmpak macam Sonata Musim Salju..Tentunya kami sekeluarga agak excited untuk menuju puncak!Tapi dalam perjalanan kami ke atas puncak..tampak salji hanya indah dari khabar...Menurut pekerja di situ,Salji MELT!Salji akan lebat pada hari khamis!Jadi,kedatangan saya membawa kaum kerabat dari Malaysia adalah sia-sia.!ohhhh noooooo...
Pun begitu,my dad still cool...membawa kerete di simpang siur yang agak mengcuakkan..awal2 i drove the car..tp sbb kan kerete kat belakang mcm banyak je membontoti kerete..saya cuak plak!Biasa la lady driver kan gelabah sikit....Dalam perjalanan kami ke puncak,Ayahanda dan Bonda tak putus-putus,mengucapkan syukur dan terpesona dengan keindahan bumi Allah yang mereka lihat dengan mata mereka sendiri.I said "Wowwwwwwwwwwww" ,My dad said" why should say wow..ucaplah Subhanallah".....Tempat yang kami terajui,kini telah pun tiba...untuk bayaran ke atas,dikenakan 30 hengget utk satu kereta...Utk penyewaan baju dan perkakas salju..Kami sewa di bawah bukit .Sebab harga lebih murah nk compare dengan harga kat atas!Jadi Alhamdulillah,dengan nilai matawang 137aud kami menyewa baju2 serba lengkap seramai 4 org.Still cheap nk compare dengan harga penyewaan di Mount Buller.


Tampak keseronokkan bonda...mama climb puncak bukit salji ...hehe....Walaupun kawasan bermain Salji ni kecik,tp still dapat la mak bapak chek nk try rasa pengalaman bermain salju.Bapak cakap nnti boleh bawak cucu..Mama pulak cakap,tertipu sebab kawasan main salji kecik sangat dan sama seperti Salji Kat Thailand....oh noooooooo!!Nampaknya mission saya membawa mereka menjajah salju tidak berjaya,sebab Salji tak banyak turun..hanya 1/4 kawasan sahaja di liputi Salju..Bayangkan la betapa hampa nya saya........


Namun begitu,utk menghilangkan kemurungan bonda dan ayahanda,saya telah memaksa mereka bermain Toboggan A toboggan is a simple sled which is a traditional form of transport used by the Innu and Cree of northern Canada....sejenis pemainan yang paling senang with Salju.U just sit on the thing and it will slide ...Kinda fun jugak la....Yang paling best....saya naik ngn mama saya..and benda tu x gerak-gerak.....U know why rite?????????????

Setelah puas bermain salju tatkala berpuasa...Puasa ok!!Kami mengambil keputusan untuk pulang ke rumah sebab nk kejar solat and bukak puasa.Sebelum pulang,sempat la jugak beli souvenir...fridge magnet...then pegi bazar romdon Melbourne....ingat best la bazar tu..rupanyaa hampehhhhhhhhhh!x sdap langsung hokeh!


P/s: ok now i miss them so much...Nak Balik RAYA wehhhhh!





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...