Thursday, March 8, 2012

Aku terima Nikahnya ..kini sudah 2 tahun berlalu 30 January 2012


Alhamdulillah.beryukur ke hadrat Ilahi kerana memanjangkan jodoh kami berdua.
Insan yang aku sayang, suami aku kini telah 2 tahun kita di ikatkan dengan ikatan murni perkahwinan yang  penuh dengan warna.


Mungkin ramai yang tertanya2 kenapa sampai dah 2 tahun saya masih belum mempunyai cahaya mata?

Memang secara lumrahnya,saya sudah bersedia untuk menjadi Ibu namun begitu kami berdua tinggal di Australia.Cost of living di Australia agak tinggi dan pelbagai faktor yang kami turut consider.Suami saya pula sedang fokus 100 peratus kepada London Olimpik.Tanggungjawab kepada negara yang sungguh besar dipikul oleh suami .Pun begitu,saya sedang bertungkus lumus mencari kerja di Australia untuk menampung duit perbelanjaan kami seharian.Insya Allah,apabila segalanya selesai kami akan look forward to plan a baby.
Because sometime when we got back,lots of Malay were asking the same question?Tak Lekat lagi ke?Tak dapat2 lagi ke? i mean those questions are really sensitive.Plus,rezeki Anak adalah anugerah Allah.Bukan senang nak anak terus boleh dapat betul tak?Jadi kalau boleh harap pemikiran orang Melayu di luar sana ubah sikit.We live in Australia and my husband is a Malaysian Athlete ..bukan Australian Athlete..Kalau Aussie lain cita sebab dapat banyak benefits.We are here with Malaysian passport and consider as a foreigner. Nak mintak kerja susah! Nak jumpa doctor sekali jumpa is 50aud (150rm) excluding Ubat.Kena pergi Pharmacist..Jmpa Pharmacist kena bayar ubat lain pulak ...itu contoh Ubat..belum lagi yang lain-lain.Kalau ada anak ,bilik dekat rumah tak boleh sikit.Kene ada space for baby.Kalau anak2 foreigner tak dapat duit susu.Kalau sapa2 yg PR,duit anak boleh masuk bank ..So perbelanjaan boleh ditolak di situ..
Itu la serba sedikit yang boleh di huraikan.I mean if my husband bukan Malaysian Athlete its gonna be easier for us boleh apply PR .But then,tak boleh ..so both of us have to strive hard for this.

Mengapa saya masih menjadi Housewife?

Nak mintak kerja kat Aussie adalah salah satu yang sangat susah.Plus im foreigner once again!Memang la saya jealous to look friends yang sama2 grad dah kerja happily dekat Malaysia with big amount of money but me still in the house doing houseworks. I knew i have a Master .Lots of ppl are condemning it too!Well,to tell you now..Im a wife to a husband.Its not that easy to work abroad without your husband permission .Ada yang cakap suruh kerja 2 ,3 tahun then balik Australia balik ..If u wanna work at OZ..they want your experience in OZ ..kalau u kerja 10 tahun kt Malaysia sekalipun belum tentu boleh dapat kerja kat sini.Susah kan?Sebab tu saya banyak bersabar mencari kerja dan berdoa pada Allah agar rezeki saya berjalan lancar di bumi Australia ini.

Harapan setelah ulang tahun Anniversary ke 2?

Alhamdulillah.Saya memanjantkan kesyukuran pada Allah kerana menemukan jodoh yang cukup sempurna untuk saya.Kami belajar terlalu banyak dalam mengharungi liku-liku kehidupan sebagai Suami Isteri.Memang janji Allah ,ikatan perkahwinan itu indah.Bila saya down,at least i have someone in the house who can make me happy and be there with me.Begitu juga pada suami,apabila dia letih,balik training at least i ll be there to cook n ready the healthy food for him.Awal2 tahun kahwin,memang i really didnt know at all how to cook.I was the lazy type to help my mom at the kitchen because i have maid.So thats the worse scenario if u have bibik at home.Then,alhamdulillah saya kini sudah pantas membuat kerja rumah dengan begitu efisyen.Walaupun rumah kami ini kecik standart rumah teres jek tapi nak siap kan kerja2 rumah satu hari memang x sempat.Sebab saya akan menumpukan banyak masa di dapur.Mungkin ini salah satu faktor jugak saya jarang update blog.Inilah ilmu-ilmu yang saya pikul setelah habis ilmu ketika belajar.Ilmu menjadi seorang isteri lebih indah nikmatnya di sisi Allah S.W.T.
Akhir kalam?

Terima Kasih buat kalian semua yang memahami dan menyokong kami.Both of us are busy to prepare for Olympic.Hubby preparing himself with the energy and me preparing to be slender and promoting the #supportpocketroket shirt.Jadi jika anda adalah penyokong setia Azizulhasni Awang dengan iringan doa dan semangat sama-sama kite mendoakan kejayaan yang hakiki buat suami saya yang saya cinta.SUPPORTLAH Azizul Awang dengan mendapat TSHIRT #pocketroketman for LONDON OLYMPIC.The shirts are available now ..you can DM me to pocketroketman@gmail.com and give me your lovely words and inquiry about the SHIRT!

Regards,
Tya Boo

2 comments:

.ciknoey. said...

alhmdulillah dipanjangkan jodoh.semoga berkekalan..amin..

btw aritu nampak kak tiah n husband kat mid..comey.. :)

Iridescent Aisyah said...

love this post :')

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...