Friday, May 25, 2012

Fairy Park, Geelong

Fairy Park, Geelong
is a land of wonder ..where you can find all your favorites book characters in one place.There are over 22 animated hand crafted scenes that will come to life at the push of a button, all with digitised sound and lighting.A spectacular rocky hilltop has been crafted into a truly unique place where family and friends come to relax and enjoy a day out together in a tranquil environment..

What makes you here?

 Well,this is all because to fulfill the niece requests .She wanted to watch "Snow White lively in Melbourne"She is addicted to SNOW WHITE and believe me..she looks like snow white...
.How ever there is no specific theme park like Gold Coast.Luckily,i found "Fairy Park".
Characters yang ada sememangnya jauh panggang dari api kerana Fairy park ini sudah pun berumur 50tahun .Jadi kebanyakkan Characters merupakan Characters2 yang lama yang belum pun bertukar wajah seperti yang kita sedia maklum seperti Disney Character.
Pada mulanya,all of us agak cuak kalau Tisya tak mahu melihat character yang jauh dari imaginasinya.Namun,kami berjaya!!!Untuk makluman semua, kami telahpun menziarahi tempat ini sebanyak 2 kali.Pertama kali ,sesampai nya di Pintu Gerbang,Pak Guard cakap Letrik takdak..Tisya yang muka penuh excited terus moody and nangis.Jenuh jua kami mahu memujuk ...

Alhamdulillah,2nd time bukak..dan boleh nampak how gaily her face is.... 





 Upon arrival to the Fairy Park,Tisya terus lari .Sebab we feel like we are in Fairy World!Penuh dengan Castle dan rumah2 yang cute!Turut bersama kami sekeluarga ialah,Kak Anis our PHD friend yang duduk di Geelong dan mempunyai anak perempuan kecil untuk menjadi peneman Tisya the explorer.
 Sungguh Unik dengan bangunan2 yang comel mampu menjamah mata2 Org Melayu seperti kami dengan begitu Jakun sekali.Perjalanan ke tempat ini mengambil masa 1 jam dari Geelong dan tidak kami sangka,di dalam sebuah kampung tampak sebuah tempat Fairy sebegini.Mengikut sejarah penubuhan tempat ini,orang kampung ramai yang mentertawakan pembuat Fairy land ini kerana mereka beranggapan pembuat ini gila untuk membut sebuah tempat sebegini di ceruk desa.Namun,dengan usaha dan keyakinan pembuat Fairy Land..beliau berjaya memaintainkan tempat ini dengan 50 tahun lamanya.Yang paling menarik setiap Castle terdapat character2 yang saya sendiri ketahui tatkala sekolah rendah ..Mungkin Tisya tak begitu familiar..tp saya tahu!!!!
 Sebenarnya,Fairy Land bukan sahaja mengembirakan Tisya namun kesemua orang dewasa yang ikut.Ini kerana secara tidak langsung dapat mengingakan kembali memori sekolah rendah mahupun tadika.He he he.Rasanya ini rumah Alice in the Wonderland.Setiap rumah ada character dan dilengkapi kaca.Jadi para pengunjung boleh menekan butang yang terdapat di setiap rumah untuk melihat patung2 dalam kaca berikut bergerak dan menari.Menarik bukan?Ya..menarik..Namun..menakutkan juga kalau datang memalam...
 Ini rumah 3 bears .saya almost lupa ceritanya tapi cerita ini mengenai anak beruang yang di jaga oleh serigala.Ingat tak?Actually Akak PHD dan Mama ku tengah tengok pinggan mangkuk dalam tu sebab katanya pinggan mangkuk mahal.Ku kira melihat Bears rupanya melihat pinggan mangkuk...
 Si ceria Tisya sungguh happy dan mampu berlari untuk naik ke puncak....di puncak ada sebuah Castle...Castle yang menempatkan Rapunzel.Actually,Fairy Land ini menarik kerana setiap rumah mempunyai cerita yang tersendiri dan tidak jemu!
 Hampir habis kesemua Castle dilawati now si comel sudah letih ..Jadi harus mencari suatu tempat bagi menarik minat si kecil agar tidak menangis kelak.!


Akhirnya..we found this!!We told her that u can be a princess when u grow up.!Believe me,budak2 kecil sangat teruja dengan character princess disney dan sentiasa membayangi Princess itu cantik dan menarik ...So cute!

 Setelah puas meronda di sepanjang bukit,kami berkelah di bawah Fairy Land .Tempat ini lengkap dengan BBQ dan toilet juga Cafe.Kesemuanya di design dengan berpandukan konsep Fairy!
 Kenyang makan sikecil mahu bermain di taman permainan yang disediakan.Tempat permainan ini juga direka mengikut design Castle dan sungguh menarik!

 Can you spot Tisya?!Iyaaa dkt peak slide tu!Tinggi gile and actually agak cuak nak turun sebab saya try!And agak cuak gak la...sebab saya memang gayat!
 Akhir kalam,she is really2 happy to be here.Walaupun character snow white itu wujud dan tidak secantik yang dipikirkan tapi saya suka sebab she really having fun !Bukan senang nk bawak budak 3 tahun berjalan tanpa mak bapaknya.So,harus sentiasa bagi dia happy dan ceria.Nasiblah dekat sini ada macam2 tempat2 menarik yang boleh memberi kenangan terindah kepada tisya mengikut Tok & Tatahnya ke Melbourne melawat kami di sini .....

Tya Boo

1 comment:

CikLily12 said...

awesome place ! jangankan bebudak..i pun suka ni..hehe :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...