Tuesday, February 16, 2010

Jog oh la la


Secara rasminya..saya sudahpun mula berjogging di keliling kawasan rumah ini...yahoooo!
pertama kalinya ,saya panjatkan kesyukuran kerana..jogging di Melbourne ni best ok!..mungkin sbb kite ni org Malaysia pastu jogging plak kat tmpt org..pemandangan yang fuh yoo..menarik..menambahkan lagi ke-efisyenan untuk berjogging..ingat!tambahkan jogging dalam kehidupan..antara faktor2 saya mahu berjogging adalah:-

1)kesihatan
2)kekal cantik
3)kurus
4)mahu lebih kurus untuk majlis resepsi bulan 12
5)seorang isteri harus mematuhi kata2 suami
6)kurus
7) nak kurus
8) nak kurus
9) nak kurus
10)kurus , kurus dan kurus...


ok ..sudah begitu lama saya pendamkan hasrat untuk kekal langsing ..tetapi nasi telah menjadi bubur..tapi takpe..dgn semangat 2010..tahun perkahwinan..tahun saya abis master...saya berjanji akan berubah menjadi insan yang lain..transferrrr....kih kih kih ....jadi marilah berjogging hoh yeah..!Lihat kasut burukku? cantik bukan....kasut ini saya beli tatkala saya aktif ke gym fitness first...ptuihhhhhhhhhhhhhh!!poyo la kau pegi fitness first..kurus tidak juge!!ok ..kasut keramat ini mmg bagi kite rajin mengeluarkan peluh...jadi dgn adanya kasut yg di bawa khas dari Malaysia saya berharap agar cita-cita saya yang luhur ini akan di realisasikan .....
perjalanan dan perjoggingan saya..(maaf cikgu2 bahasa melayu) saya mmg suke menambah kata2 dalam ayat english supaya lihat lebih modern..huhu....berjogging sambil melihat kemutuan bangunan2 sangat la menusuk kalbu...tengok bangunan2 berkaler2 cenggini..sambil jogging cuci mate..btoii takk?sbbnye kan..bukan ape...saya masih teringat tatkala saya berjogging di malesia..
ade je org nk kacau2 tepi tu...dah la dorang tak jogging..makan laksa je pun..duduk atas moto..pastu nk pewit pewit...etika laa org malesia..pewit2..try jogging sikit cam aku ni haa..ok
baru start jogging kecoh....hihihihi


kemudian...saya nampak bunga!bunga citra lestari ..
mak aii...bunga2 kembang mekar ....i loike i loike i loike..lawa gileeee okies...i suke gilee..boleh tak?sgt2 suka.........so,benda2 ni bg jogging lagi menarik la...selain peluh...minda juga di asah dgn benda2 yang menarik utk di lihat....pengakhiran jogging..saya jumpa basikal...yeayy ade basikal woooo!dkat sini kan kawan2..jogging track memang ade...pedestrian walkways n cyclist...so takde masalah laa kalau nak kayuh kemane2 pun....sbbtu cyclist suke duduk ostrolia.....jadi yang tak cycling...ape lagi kene guna la kaki untuk mengeluarkan peluh......keindahan alam ciptaan Allah s.w.t ini mmg memuja penglihatan ku......


Ok,setelah selesai berjogging.....saya menjadi VAIN untuk menunjukkan kat puan-puan bahawa..
saya,Puan Tya sudah selesai berjogging untuk hari ini....ok saya sungguh puas hati sbb saya dah kurus sikit..kah kah kah ...even penat,tak dpt nk kongsi ngn suami..sbb suami is not around..so i berkongsi ngan u all je lah...husband pergi berjuang..sob sob sob kalau die tau i jogging jauh gila today mesti dia happy gilla nk mati..............ini adalah kerana saya memang MALAS awal2..jenuh di paksa oleh suami....ihihihihi.....sorry yayang...ampun ampun ...!
akhirnya ...saya sampai di rumah dgn keadaan kaki kekejangan ..lari sangat..hambek kooo!
uni is started soon ..i need to banish my fat....huhuhuhu..if not i cant study!!
ape kess???
jika anda tak percaya..sila cuba....
setelah berjogging badan anda akan ringgan...saya insya Allah akan mula memukul kayu golf..tp tak cari lagi club yang sudi nak ajar budak perempuan ngets in golfing seperti saya...
apa2 pun....papa n mama,jasamu di kenang...sanggup mereka memberikan set golf to me untuk belajar....tp anaknya masih belum menjinakkan diri...........
akhir kalam,,,,
rajin2 lah anda pergi memeluhkan diri..untuk kelihatan ramping,cergas dan cemerlang...jangan mudah percaya kepada pil2 kurus..itu semua penipu!!!sbb saya sudah terkena...hahaha KANTOI!!

2 comments:

Anonymous said...

babe, try swimming laa.. it's faster to loose weight. =)

anyway, belated congratulations on your new life!

LUVLYDIYANA said...

dah turun bape kg??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...