Sunday, October 28, 2012

36 weeks and journey to Singapore !




Azizul : Yang,this week kite kene pergi Singapore sebab i kena g jmpa sponser dkat sana..
Me urghhh,Singapore at this time sayang?tunggu lepas baby keluar cannot ke?
AzizulThey really want me to come by this week..We go and meet the doc and ask whether u can travel or not ..

So we meet the doctor,and yes the doctor said..YOU CAN TRAVEL STILL!PREGNANCY LADY NEEDS TO WALK A LOT! ...pfffttt...i tot the doctor gonna say ..U should rest because you are 36 weeks pregnant already!

Apa-apa pun..Alhamdulillah dah selamat sampai dan selamat pulang .I went to Singapore last week with my husband and both parents.Sometimes bila berjalan berdua jauh2 kalau berdua je dalam kereta agak membosankan..jadi saya mengajak ibu dan bapa saya menyertai rombongan cik Azizul ke Singapore memandangkan saya sudah sarat mengandung jadi elok lah kalau ada pantauan orang tua..
Perjalanan sungguh memenatkan i tell you..TIPU la kalau saya cakap x penat malah menyeronokkan..sepanjang perjalan dari Ipoh ke Johor hujan.Hujan je..dan menyebabkan pemanduan agak perlahan.Bukan itu sahaja,kami berhenti banyak kali memandangakn salah seorang yang berada di dalam kereta sangat suka pergi ke toilet .Sapa suruh bawak kite travel jejaouh kan?

Sepanjang perjalan,i just sleep sleep sleep sebab kalau tidur i will not terasa macam nak terkencing!

By 8 PM,Kami sampai ke JOHOR BAHRU ,di sambut oleh rakan UIA saya,MUJIB.
Beliau membawa kami makan di JOHOR.dan tempat itu merupakan antara destinasi orang2 Johor selalu pergi iaitu Tepian Tebrau.Makanan dia not bad.Tapi kalau ada banyak choice of seafood lagi best.Janji dapat isi perut sebab dari Ipoh ke JOHOR memang makan gitu2 je sebab nak menjaga kuantiti pengambilan makanan...teeeeeeeeeeeeeeet!

Memang makanan agak YUMS..tapi ada gak yang diorang tak reti buat.Contohnya Sotong Telur Masin..Rasa dia sungguh menjengkelkan ..Over all yang lain sedap..Especially Jenahak Asam Pedas! Memang terbaik.Total semua ialah RM164 untuk 5 orang makan..Ok la kan?
Suami menjempui Ketam kegemarannya..Hampir kesemua ketam di makannya.Dan ketam itu agak mahal.2 ekor bernilai RM54.00..Memang mahal..tapi favourite katanya..plus dia yang bayar kih kih kih...Actually susah nk tgk dia makan seafood..tapi kalau sekali dia dah makan jangan di kacau!
My beloved parents ......yeaa at last i can drag my daddy to follow me to Singapore..Susah ok nak ajak bapak saya ikut berjalan....kalau ajak mama,memang suke bebeno berjalan...tsk
Setelah kami makan,kami terus bergerak ke Singapore.Tapi Alkisahnya timing salah sebab ramai orang Singapore balik time tu dan menyebabkan Jam teruk di Woodlands...Pengalaman terindah itu adalah untuk suamiku,kerana ini merupakan kali pertama beliau menjejakkan kaki ke Singapore..So for me,dah selalu sangat pergi..cehhhhhh!



Kami mengambil hotel di Marriosn Hotel,Bugis St diamana terletak betul2 kat City.Kalau nak ikut pada harga hotel tersebut adalah lebih kurang semalam di Mandarin Oriental ..tapi bila di convert adalah seperti hotel cap ayam sahaja..Namun begitu,tak kisah lah janji dapat tidur dengan selesa.Sebab ibu hamil needs a lot of rest!So i dont mind as long as the katil is awesome!

Ni building sebelah hotel...Apapun i like Singapore because they still preserve the old buildings and convert to commercial area.So ok la!I like!Sepanjang area hotel ni memang terdapat banyak tempat yang menarik yang memang takde kt Malaysia.Even Malaysia tu sekangkang kera je dengan Singapore.
Actually semenjak pregnant,memang saya mengidam nak makan Murtabak Singapore.Dari haritu pesan dekat Abang suruh beli,tapi x dibelinya.Nasib la ada rezeki nk pergi lagi tahun ni..jadi apa lagi saat ini lah saya nk perkenalkan interesting dishes kepada Bapak and Suami saya.Both of them really like Murtabak Singapore...Kegaringan Murtabak Singapore memang sangat melazatkan!!!!Aummmmmm
So then,we met the Singaporean family.Who always be there when we need them!Abg Yusuf and Kak su,merupakan kenalan kami tatkala kami di Melbourne.Kini,mereka dah menetap semula di Singapore.Sangat-sangat berterima kasih kepada mereka,kerana mereka memperkenalkan Singapore from satu tempat kepada satu tempat yang lain ...

Ini adalah antara gambar kami berdua di sana..kih kih kih ..my face is so kembang now..so takpe janji ada background singapore.!
Agenda suami dilaksanakan,bayangkan orang dari German sanggup terbang ke Singapore semata-mata ingin berjumpa dengan the pocketroketman untuk memberikan basikal.Bagaimana pula dengan orang Malaysia?ada tak yang nak bagi basikal ribuan ringgit kepada Azizul secara percuma?
Setahu saya...masih belum !Pun begitu,terima kasih buat sponser dari Singapore yang bertungkus lumus untuk event ini..
Tatkala suami pergi ke eventnya,saya dan parents saya berjalan sekitar bugis area.Rupa-rupanya terdapat banyak shopping complex keliling kami...ada dekat sebelah kiri,kanan,depan.itu baru area2 biasa.belum pergi ke orchard road..wow!Singapore sangat GAH!!!Jadi ,saya dan parents memutuskan untuk pergi yang dekat2 ajok memandangkan saya ni tak larat sangat nk jalan jauh plus toilet sana x de bidet so susah nk cuci.Saya prefer untuk membuang segala di Hotel sahaja.!
Setelah puas berjalan-jalan ,akhirnya kami mahu feeling feeling tourist.Jadi my mom belikan Apple Strudel yang sungguh sedap...Memang 1st time makan Strudel sesedap begini!And kedai ini menjamin kehalalan thaiyyiban ...Kedainya kecil tapi orang beratur mahu beli!


Orchard Road Shopping


Apabila malam menjelma,suami pun dah ada,,,kami panjangkan langkah ke area Orchard Road...Ya Allah ..saya sungguh terkejut melihat shopping complex di area itu.Sungguh Gah dan lip lap lip lap dan building nya agak exotic dan saya suka saya suka!! Memang kalah la pavillion ..kalau nak diibaratkan sepanjang jalan tun razak,sepanjang jalan tu lah shopping complex nye..Bukit bintang rasa macam dah besar..tp ini berkali-kali ganda.Dan guess what?we found kedai2 branded for babies!Bayangkan DIOR,FENDI,GUCCI etc ada for new born...isk isk isk Dunia Dunia !
Setelah puas bershopping kami sekali lagi dibawa oleh Abg Yusuf n Kak su pergi makan singaporean dishes ..Katanya Mee Upeh ini sangat special kalau di Singapore..So kami makan!
Dan rasanya sangat enak!
So kalau korang g Singapore,dont forget to try this oK!

Last but not least,setelah 2 hari kami disitu.Keesokkan harinya suami pergi berkayuh dengan org Jerman tu...balik dalam kol 2..memang agak lewat ..Check out pun lewat.Jadi setelah lewat,segala-galanya lewat.Kami terus meninggalkan Singapore dan singgah sebentar di vivo city!
Last year,i just passed by sebab nak pergi USS so this time memang teringin sangat nak masuk dalam Vivo City!Sebab Building2 kat Singapore ni boleh dikatakan agak gila dan menjadi ICON!


vivocity.png

Memang best!!dan terdapat Swimming Pool on top of the floor for families.
Not only that..little garden for kids to play around.
Selain menghayati building ..kami juga MAKAN!!
MAKAN! MAKAN!MAKAN! dan MAKAN!
No wonder la baju banyak dah tak muat bila nak balik Malaysia..
oh snap!



Tolonglah makanan ini sangat drolling dan saya berjanji lepas beranak tanak makan Sweet sudah!
Nak kurus sekurus kurusnyah...Mampu?!
LOL

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...